Brev:
Den søde søvn
24. maj 2009
Alder:
13 mdr.
Den søde søvn
Hej Helen.
Har et par spørgsmål der omhandler søvn og putning.
Sylvester er nu 13 mdr og stadig en stor og meget glad dreng:-) (81 cm lang og 11,6 kg)
Han er i fin trivsel....men vi er i tvivl om hans søvnrytme og vi er lige pt ikke enige i hvordan han skal puttes!!!
Sylvester sover 2 lure om dagen nu af alt fra 45 min til 1½ - 2 timer pr lur...næsten altid 3 timer dagligt....hjemme sover han ca kl 10 - 10.30 og igen ved 15.00 tiden...her sover han ofte til 16.00 eller længere...
I vuggestuen putter de ham senere end vi gør og han vågner ofte fra sin lur ca 13.00 eller senere og så sover han igen ved 16.00 tiden når han er hentet og sover jo så ret sent 2 lur, men vi kan ikke holde ham vågen til om aftenen....
Vi har ind til videre så puttet ham ved 19.30-20 tiden og har haft lidt af et show på det sidste!! Det kan tage alt fra 30 min til 1½ time....
Når han puttes bliver vi hos ham til han sover ellers bliver han meget ulykkelig og skriger og skriger....og jeg mener IKKE at mit barn skal græde sig i søvn... når vi sidder hos ham, skal vi holde en hånd på ham det første stk tid, så han ikke hele tiden rejser sig eller sætter sig op....efter lidt tid ligger han så stille og kigger og vender rundt et par gange og falder så i søvn....når det altså går godt.....andre gange er han ikke til at få til at ligge stille.
Vi er lige startet (sidste 2 dage) startet på først at putte ham ved 20.30-21 tiden og det har virket bedre som om han er træt og mere med på at han skal sove..... Han sover hele natten igennem og vågner oftest ml 6.00 - 7.00.
Spørgsmål: Sover han det han skal eller for meget for lidt...? Er det ok at putte ham ved 21 tiden og hvordan kan vi ændre det ellers?
Spørgsmål:
Hvad er dine tanker om måden vi putter ham på?? Vi er lidt trætte af at det kan tage lang tid. Min mand har fra flere hørt at de tager en "kamp" på 3-6 dage hvor barnet får lov at græde i et stykke tid af gangen ml de går ind og beroliger!! Han synes vi skal prøve og jeg siger nej...jeg vil ikke være med til at min dreng skal være så ulykkelig (kender forskel på hans gråd) og vil hellere putte ham og bruge tiden det tager.....
Som altid blev det langt:-)
På forhånd tak for hjælpen.