Brev:
Svært at putte vores søn
24. maj 2009
Alder:
15 mdr.
Svært at putte vores søn
Hej Helen
Vores søn er nu snart 15 mdr. og han har haft et par "hårde" måneder siden han startede i dagpleje 1. feb. Han har stort set været syg siden - med dels mellemørebetændelse og lungebetændelse - dertil en par viruser ind imellem! Den seneste måned har han fået pencilllin 3 gange - 6 gange ialt de sidste 3 mdr.
Når han har været syg har vi fået lavet godt og grundigt om på de rutiner og gode vaner vi har haft - og erstattet dem af nogle dårlige/mindre gode, men dog vaner som vi fandt nødvendige imens han var syg.
Det resultere i, at vi nu har rigtig svært ved at putte ham. Der går gerne over 1 time med det. Nogle gange griner han, når vi lægger ham ned i sin seng - og det virker som om han tror vi leger!
Andre gange bliver han rigtig ked af det og græder...
Før kunne vi lægge ham ind i seng, synge lidt for ham og holde ham i hånden/ae ham til han faldt i søvn. Så sov han oftest efter 5 - 10 min.
I perioder kunne vi også lægge ham ind i seng og så lå han selv og faldt i søvn. Vi skulle måske ind og lægge ham ned 3 - 4 gange - og så sov han.
Nu virker ingen af delene...
I aften har vi forsøgt at lade ham græde 2 min. inden vi gik ind til ham, lagde ham ned og sagde at han skulle sove og at vi var lige ude i stuen. Men det kunne vi(jeg) ikke holde længe. efter 4 min. og en dreng der nærmest var opløst, gav jeg efter! Til sidst endte det med at jeg tog ham ind i vores seng og lå der til han faldt i søvn! Jeg ved det er en dårlig ide - men kunne ikke se anden udvej i dag!
Mit spørgsmål er om du har en god "vejledning" til hvordan vi putter ham bedst? Og hvordan vi får givet ham nogle gode sove/puttevaner igen?
Med venlig hilsen
en fortvivlet mor :-)