Brev:
Dagsrytme - 19 uger
24. maj 2009
Alder:
4 mdr.
Dagsrytme - 19 uger
Kære Helen
Tusind tak for en super brevkasse. Jeg får virkelig noget ud af at læse dine svar.
Min lille datter er nu 19 uger gammel. Jeg ammer hende og er begyndt på grød for 3 uger siden, da hun var begyndt at melde sig rigtig mange gange hver nat.
Mit spørgsmål går på, og du kan hjælpe os med et forslag til en dagsrytme mht. mad og søvn. Hun vågner alt mellem 5-7 og sover nu gerne 2 lure af 1 - 2 1/2 timer dagligt. Sommetider lægger vi hende en 3. gang afhængigt af hvor lang 2. lur var.
Jeg har læst, at du siger, det er vigtigt med 3 lure. Min egen sp har foreslået os, at vi ikke lægger hende efter kl. 17, da vi indtil for 4 uger siden har haft hende skrigende 1-2 timer hver aften før hun faldt i søvn, udmattet af at skrige. Nu falder hun i søvn uden af skrige, for vi er meget opmærksomme på, at hun skal være ordentligt træt: vi tumler, lægger hende på maven, synger, leger, stumulerer osv. indtil hun er segnefærdig. Hun bliver lagt mellem kl. 18.30-19.30. Det er tidligt, men hun er ikke nem at få til at sove sin 3. lur.
Hun bliver ofte meget ked af det, når hun skal sove. Men jeg må hellere begrænse mig:).
Venligst Ida