Brev:
Sove - 5 mdr.
19. maj 2009
Alder:
5 mdr.
Sove - 5 mdr.
Hej Helen.
Jeg har en søn på 5½ mdr. De sidste 3-4 uger har jeg forsøgt med grød som ex mad. Det er gået rimlig godt den sidste lille uge. Dvs han ammes (x mange i døgnet synes jeg) og får grød til middag og igen en lille smule til aftensmad tid.
Han har aldrig sovet specielt meget om dagen - faktisk en lille mester i powernap:). Men altid glad og i godt humør så måske er behovet ikke så stort. Problemet er mest om natten. Tidligere ammede jeg ham 2 x om natten. Men nu synes jeg det er hele tiden... Han kommer i seng ml 20-21: Ammes i vores seng - falder i søvn og flyttes over i hans egen seng. (ved godt det er den nemme løsning - har prøvet og orker ikke kampen lige nu med at falde i søvn i egen seng).
Han vågner så efter højest 2 timer - kommer over i vores seng og ammes derefter ca hver 2 time indtil vi står op ved 6.30 tiden. Jeg synes han spiser meget pr gang om natten så jeg tror ikke kun det er hygge. Men jeg synes det er ved at være hårdt ikke at få sovet mere sammenhængende - især når han heller ikke sover meget om dagen.
Jeg har forsøgt at give ham vælling til natten men det vil han bestemt ikke have.... og jeg vil jo også gerne fortsætte med amning - bare ikke den halve nat ;)
Glæder mig til at høre fra dig :)