Brev:
Han vågner om natten og er nærmest hysterisk
16. maj 2009
Alder:
2 år, 3 mdr.
Han vågner om natten og er nærmest hysterisk
Hej Helen
1000 tak for dine altid gode svar:-). Nu har jeg endnu en problemstilling, som jeg gerne vil høre dine tanker på.
Min søn på 2 år og knap 4 mdr er begyndt at vågne op om natten og græde hysterisk. Vi går selvfølgelig ind til ham, og trøster ham. Tager ham op af sengen, og prøve at berolige ham. Der er heller ingenting, når han kommer op. Så kan vi sidde sådan med ham, hvor han så falder fuldstændig til ro. Men så snart vi vil putte ham igen, starter det hele forfra. Vi skal slet ikke trænge igennem til ham. Prøver at give ham sutten, men den nægter han. Giver ham noget vand og fortæller ham, vi bliver ved ham og holder ham i hånden. Men han skriger bare endnu højere.
I nat skreg han i knap 3 timer!! Min mand startede med at tage madressen ind til ham, og ligge på gulvet ved siden af hans seng. Dette hjalp ikke. Så tog han vores dreng op, og puttede ham på madressen. Min mand faldt i søvn. Men da han vågnede kort tid efter rendte vores søn rundt inde i stuen (i fuldstændig mørke). Da min mand hentede ham, blev han tosset for han ville lege lidt - det er hans ord.. Det var vi selvfølgelig ikke enige i..
Vi har jo en pige på knap 9 mdr. Og det er bare så træls. For så ender det med at begge unger skriger, og det hele er bare et stort kaos.. Jeg aner ikke hvad jeg skal stille op.. Det er efterhånden sket nogle gange nu. I starten troede vi han var syg. Ondt i ørerne eller et eller andet. Men der er altså ikke noget. Tager vi ham med ind til os, vil han ikke sove, men snakker og roder rundt i evigheder.. Det gider vi altså heller ikke!
Har forsøgt med en smule lys på værelset, men så sover han slet ikke. Ligger og snakker højt. Og da han kan kravle over sine tremmer, ja så står han op og leger.
Han siger ikke selv noget om noget.. Og han er selvfølgelig så lille endnu, at han ikke kan sætte ord på sin følelser. Men det er meget frustrende, da vi ikke ved hvordan vi skal hjælpe ham. Hvad vi skal gøre.. Det har aldrig været et problem før, og han har sovet igennem siden han var 2 mdr gammel... Kan denne opførelse have noget med lillesøster at gøre? Hun tager meget af min tid. Og hvis hun græder, tager vi jo hende op osv... Vi prøver at tænke meget over, at storebror ikke må føle sig overset, men måske han gør det alligevel?
Glæder mig til at høre, hvad du tænker om alt dette..
Mange hilsner
Jannie