Brev:
Sove ikke igennem - 7 mdr.
15. maj 2009
Alder:
7 mdr.
Sove ikke igennem - 7 mdr.
Kære Helen
Tusind tak for dit svar angående vores datters manglende interesse for brystet. Hun har nu selv igen besluttet sig for at tage brystet (omend hun slet ikke nu vil tage det venstre bryst, men åbenbart får nok mælk fra det højre). De sidste par dage har hun faktisk også om aftenen vist lidt interesse for sutteflasken, hvilket jeg naturligvis vil følge op på.
Bare lige et lynspørgsmål angående søvn/natamning: hvornår kan/bør hun sove igennem hele natten, dvs. fra hun bliver puttet omkring kl. 19.30 til morgen, omkring kl. 6-7? Jeg starter på arbejde om 1½ måned og kunne godt tænke mig, at jeg til den tid ikke skal op om natten. I øjeblikket spiser hun en gang om natten, tidspunktet kan dog variere fra kl. 1 til kl. 4. ...
...
Min egen sundhedsplejerske har sagt, at hun sagtens burde kunne klare natten uden mælk, hvis vi tager et par hårde nætter, hvor vi nægter hende mælk og hendes mave vænner sig til at skulle undvære natmåltiden.
Men de nætter, hvor hun vågner allerede omkring kl. 1, har jeg forsøgt at holde hende hen med sutten og lidt vuggen i sengen, men uden held. Og så synes jeg godt nok, at det virker som en hård opgave at skulle holde hende hen helt indtil morgenen...
På den anden side vil jeg gerne gøre en indsats, hvis det betyder, at jeg snart kan få en hel nats søvn. Vi er nu så heldige, at hun alene vågner pga. mad - aldrig fordi hun mangler sut eller har brug for trøst eller lignende.
De bedste hilsner og god weekend,
Mor til 2