Brev:
Finjustering af putning
14. maj 2009
Alder:
2 år, 8 mdr.
Finjustering af putning
Hej Helen.
Tak for råd og vejledning om søvn og putning.
Jeg er ved at lære min datter at falde i søvn uden jeg er der. Tippet med at gå frem og tilbage var rigtig godt til at bryde mønstret med at hun skreg højt så snart jeg rejste mig.
Vi gør nu som følger:
-Nattøj på, børste tænder, få sutten.
-Ind i seng.
-2 mindre godnathistorier.
-Godnatsang.
-Stryger beroligende over håret, giver godnatkys og siger godnat.
-Rejser mig og går ud, efter kort at have sagt, at døren står åben, og at jeg kommer ind og ser til hende om lidt.
Nu er det så bare, at hun ikke kan falde i søvn. I øjeblikket tager det minimum en time, og det er kun hvis jeg ender med at lægge mig ved siden af hende til sidst (hen ad 9.30).
Hele hendes krop er urolig jo mere træt hun bliver, men hun lægger sig ikke til at sove. Hun går ikke ud af sengen, men står op og tumler rundt, ofte så hun slår sig.
Hvad kan jeg mere gøre?
Mange hilsener fra mor der prøver at være standhaftig:-)