Brev:
Et spørgsmål om sødemidler og essens
12. maj 2009
Alder:
19 mdr.
Et spørgsmål om sødemidler og essens
Hej Helen
Jeg er begyndt selv at lave frugt yoghurt til Daniel af græsk yoghurt natural 10%
- og så bruger jeg frisk frugt som er most fx med meget modne pærer og bananer eller med jordbær, hindbær, blåbær og "flået" appelsiner for at søde det.
En gang i mellem kommer jeg vanilje essens i for at variere smagen - er det okay?
Når vi laver vaniljecreme til frugtsalat, som vi ynder at spise til dessert, så kommer jeg lidt sødemiddel i enten af mærket "Flydende Sød" eller Birkesød...
Men så melder tvivlen sig pludselig - må Daniel egentlig gerne få sødemiddel, som os dvs., i små mængder?
Håber du kan give mig svar på det - indtil da, får vi ikke mere frugtsalat med vaniljecreme...
Med venlig hilsen
Charlotte