Brev:
Madplan til min datter - 6 mdr.
10. maj 2009
Alder:
6 mdr.
Madplan til min datter - 6 mdr.
Hej Helen,
Sorry, at jeg skriver meget for tiden, der er bare lige så mange spørgsmål der trænger sig på. :-)
Olivia er kommet godt igang hos dagplejen, hun stortrives, og har allerede udviklet sig enormt efter den 1 uge.
Mit spørgsmål handler om madplanen, jeg synes, at det er svært lige nu, hvor hun skal have plads til nyt mad, men samtidig også vigtigt, at hun får hendes mælk - Planen ser sådan ud:
6.00 - Står op
6.30 - Havregrød (lavet på mme), mme af flaske til, ca. 100 ml.
7.15 - Afleveres hos dagplejen.
8.00 - Puttes til lur hos dagplejen, og sover ca. 2 timer.
10.00 - Flaske 120 ml.
11.30 - Grød eller grønsagsmos. Vand af flaske eller tudekop.
12.15 - Flaske 120 ml.
12.30 - Puttes til lur. Sover ca. 2 timer
15.00 - Flaske 150 ml.
15.45 - Afhentes hos dagplejen.
16.30 - Powernap på ½ time
18.00 - Mos med kød + vand af glas/tudekop.
19.30 - Flaske 180 ml.
20.00 - Puttes til nat.
- Herefter er hun vågen en gang for at spise, hvor hun får en flaske, størrelsen styrer jeg efter tidspunktet, er det før midnat får hun en stor, er det efter får hun kun en lille.
- Jeg har lavet hendes flasker i løbet af dagen til 120 ml., hun sluger det hele, spørger ikke efter mere, men havde nemt taget det, hvis der var mere i. Dette har jeg gjort for at der skal være plads til rigtig mad, og det går fint. Hun stor spiser ikke til måltiderne, men tager ca. 20-25 skefulde nogle gange meget mere.
- Hvad siger du til planen?? Hun er 6 ½ måned nu.
- Hvornår skal hun begynde at have mindre mælk??
Tak for en super brevkasse. :-)