Brev:
Ændrede søvnvaner - 3 mdr.
7. april 2009
Alder:
3 mdr.
Ændrede søvnvaner - 3 mdr.
Hejsa!
Ja, så skriver jeg lige igen.
Denne gang handler det om Emil på snart tre måneder.
Han har indtil nu været god til at sove, dvs, lagde sig til at sove når han kom i lift/ barnevogn og kunne så sove to-tre timer af gangen.
Han har dog haft en "doven tarm" som ind imellem kunne irritere ham - specielt om natten.
Dette er dog blevet meget bedre efter han har været ved en zoneterapeut. derfor tror jeg ikke de spiller ind i forhold til hans søvn.
Nå, men nu er det så sådan at han i løbet af de sidste fjorten dage stille og roligt har ændret sine sovevaner. Han skriger og bliver rigtig vred når vi lægger ham i lift/ barnevogn. Det går dog relativt hurtigt over og han falder i søvn - men ofte først når vi vugger vognen. Somme tider må vi endda ud og gå lidt.
Efter ca. en time vågner han igen. jeg går ud fra det er når han skal skifte til den dybe søvn??
Vi må så vugge igen eller ud og trille. Somme tider lægger han sig så til at sove igen, men kun for at vågne når vi stiller vognen fra os.. Andre gange må vi bare opgive kampen og tage ham op.
Det er ikke med min gode vilje at vi har gået tur med ham men vi har nok været lidt servicerende en periode fordi han har haft ondt i maven.
Men kan det virkelig passe at et barn på tre måneder allerede er så bevidst om tingene?
Det virker som sådan når han stopper med at skrige så snart vi rører vognen.
Har du nogle gode råd til hvordan vi får rettet op på vores dårlige vaner?
Jeg har også tænkt på om han simpelthen er ved at lave helt om på sine soverytmer. De sidste to nætter han han sovet mellem 7 og 11 timer i træk hvor han normalt kun sover 3-5 timer i træk.
Jeg glæder mig til at høre dine tanker.
Hilsen Anne