Brev:
Fladt hoved - 3 mdr.
7. april 2009
Alder:
3 mdr.
Fladt hoved - 3 mdr.
Hej Helen!
Min lille søn på 3 måneder er ved at få et fladt og lidt skævt baghoved. Han ligger meget med hovedet lige op/frem og også til den ene side. Jeg prøver at få ham til at sove med hovedet til den anden side når jeg putter ham, men i løbet af kort tid har han selv drejet hovedet tilbage igen. Jeg er bange for at lave for meget uro når han sover ved forstyrre med at dreje hans hoved når han sover. Han har nemlig ikke let ved at falde i søvn igen, hvis han vågner.
I dagtimerne prøver jeg at ligge ham på maven, og jeg ligger legetøjet til den side som ikke er flad. Men han bryder sig ikke så meget om at ligge på maven, og bliver hurtig træt og kan så ikke holde hovedet oppe ret længe, og bliver så ked af det.
Jeg prøver også at ligge ham lidt på siden når han er vågen med en pude bag sig...men egentlig synes jeg ikke det hjælper, (nu har jeg prøvet i ca 3 uger) og jeg tænker at det jo heller ikke er længe han ligger på maven osv. i forhold til den tid han ligger i barnevognen eller sin seng.
Kan jeg ligge ham på siden i barnevognen mens han sover? Jeg er jo lidt bange for det, fordi det jo frarådes. Men nogle af pigerne i min mødregruppe gør det, og siger deres sundhedsplejerske har vist dem hvordan! Jeg har dårlig samvittighed over at han ser lidt flad ud og tænker meget over det! Forhåbentlig kan det nå at rettes op?
Venlig hilsen
Simone