Brev:
Meget mad?
2. april 2009
Alder:
7 mdr.
Meget mad?
Hej Helen.
Mange tak for dit svar ang. søvn. Jeg vil straks gå igang med at gå nogle ture med barnevognen for at få en idé om, hvornår det er hun er træt.
Jeg putter hende normalt ca. samme tidspunkter som du skriver.
Nu tænker jeg så.... Den madplan du sendte med. Er det ikke meget mad?
Hun er en stor pige på 75cm og 10,2kg. Vores dag ser således ud:
Kl.7.30-8. Vågner
Kl.8. Stor portion havregrød (ca 2dl), vand af kop.
Kl.10. Puttes i egen seng
Kl.12. En skive rugbrød med pålæg, lidt frugt i stykker, vand af kop.
Kl.14. Puttes i egen seng
Kl.15. Flaske på 200ml. (Det er langt fra altid hun har brug for den)
Kl.18. Aftensmad. Hun får det samme som os, og ellers kartoffelmos med grønsager.
Kl.20. Puttes til natten i egen seng, på eget værelse.
Indimellem får hun et æble eller en riskiks at gnave i.
Det syner ikke umiddelbart af så meget mad som du beskriver. Men hun tager pænt på og ligger måske endda også i den høje ende af vægtkurven.
Hun er ikke længere så glad for grød, derfor rugbrød og vores aftensmad.
Som du beskriver det, skal jeg gå en tur med hende i barnevognen for at se, hvornår hun er træt. Kan vi senere putte hende i egen seng, hvis hun ikke har mulighed for at komme ud at sove. Hun kommer ikke ret tit ud at sove i barnevognen. Men det kunne jo være det var en god idé.
Mht. seperationsangst. Er det en fase? Hun bliver decideret ulykkelig, når hun ser vi går. Så sent som igår gik vi en tur i haven og min kæreste skulle om med noget affald på den anden side af huset, og hun blev meget ked af det, selvom hun var på armen af mig. Er det bare en periode vi skal igennem, eller kan vi lære hende, at det er okay at vi går og kommer tilbage?
Jeg er meget i tvivl om hun vil føle sig forladt eller om det bliver bedre med tiden.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Gry