Brev:
Risiko ved modermælkserstatning?
3. maj 2004
Alder:
1 mdr.
Risiko ved modermælkserstatning?
Hej
Jeg har en velfungerende søn på fra d.070404 og det går fint med amningen.
Den 22 maj skal han passes ude en hel aften og derfor er jeg begyndt at malke ud. Jeg synes dog at det er meget lidt mælk, jeg kan malke af gangen og da min søn ynder at spise tit og ofte, vil jeg hellere gemme mælken til ham end at malke den ud i en flaske.
Jeg overvejer derfor at benytte modermælkserstatning, når han skal passes d.22/5, men er også usikker på om der er nogle konsekvenser ved at bruge erstatning for en enkelt aften.
Hvordan vil maven reagere?
Vil han efter at have spist af sutteflaske en enkelt aften blive for "doven" til mit bryst?
Hvilken "mad-løsning" bør jeg vælge, nu når jeg skal være væk fra ham i 8-10 timer?
På forhånd tak for din hjælp. Jeg ser frem til at høre fra dig.
Med venlig hilsen
Mette