Brev:
Hvad må der komme i flasken?
31. marts 2009
Alder:
19 mdr.
Hvad må der komme i flasken?
Hej Helen,
Så er det os fra Spanien der er ude efter et par gode råd igen.
Liva er 19 måneder, og jeg må indrømme at hun stadig får flaske :-( Og nu SKAL jeg have fundet en anden løsning.
Hun får en med i vuggestuen til midt formiddags snack, og så får hun en inden hun skal sove om aftenen.
Mit dilemma ligger i det hun skal have drikke med i vuggestuen, og at jeg synes de andre former for drikke-kopper/flasker, man kan få, lækker i tasken. Og så synes jeg egentlig heller ikke forskellen på de andre typer og flasken er så stor. Liva er et barn der er glad for at spise og drikke. Når der er mælk i flasken så tager det et minut max. at drikke det. Sutterne har slids så der er fart på. Samme tempo om aftenen og hun hygge drikker sig aldrig i søvn. Det foregår før hun ligger i sengen. I weekenderne giver vi hende en lille flaske før middagssøvnen.
En enkelt gang eller to har vi prøvet at lægge hende til middagslur uden flaske - vræl!
Er der egentlig særlig stor forskel på om man drikker af en tudkop med blød tud eller af flasken?
Er det generelt ritualet med at give mælk før der puttes, vi skal væk fra?
Og så lige et lille bitte spørgsmål om tandbørstning.
SKAL tænderne børstes to gange dagligt? Om morgenen hvor hun er frisk er det normalt OK for hende, bare hun selv må hjælpe. Om aftenen - hvor det er sent - er hun vrøvlet og gider slet ikke. (Og så er der jo mælken bagefter). Jeg må indrømme at det dermed er blevet morgen ritual og slut.
Hvad mener du om den sag?
Tak for svar.
Knus fra Mie på Ibiza