Brev:
D-Vitamin og flaskebørn
31. marts 2009
Alder:
3 mdr.
D-Vitamin og flaskebørn
Hej Helen.
En meget kort spørgsmål er hvorfor flaskebørn skal have D-Dråber nu når der er D-Vitamin i MME?
Vi bruger Grøn Allomin og der er der pr. 100 gram pulver 7.5 µg eller 100 ml færdig blanding giver 1.0
µg.
De skal jo have 10 Mikrogram / µg pr. dag, men når vores søn spiser ca. 200 ml 5 gange om dagen bliver hans jo dækket ind gennem MME.
De kan ikke få for meget D-Vitamin?
Hilsen
Rikke