Brev:
Urolige nætter - 16 mdr.
28. marts 2009
Alder:
16 mdr.
Urolige nætter - 16 mdr.
Hej Helen.
Efter at vi i lang tid ikke har haft brug for din hjælp, er der nu et par ting vi godt kunne bruge dine gode råd til.
William er nu blevet 16 mdr. og han er stadig en frisk dreng med utrolig meget humor. Han laver fis og ballade hele tiden og der er fart på ham. Ligeså frisk og glad han kan være, ligeså pylret og morglad kan han altså også være.
Nå, men vores spørgsmål handler om at William, efter at have sovet rigtig fint om natten i lang tid, er begyndt at vågne mange gange i løbet af natten, og det kan også nogle gange være svært at putte ham. Han kan godt være svær at få til at sove igen, når han er vågnet, og derfor får min kæreste og jeg ikke så meget søvn, og vi kan godt mærke at kræfterne er ved at slippe op. Vi trænger til at sove.
Det skal lige nævnes at William lige har haft omgangssyge og lungebetændelse inden for de sidste 14 dage, og har derfor fået lov til at sove en del inde ved os, da jeg var bange for at han ville kaste op i søvne. Lægen har også fortalt os at han har væske i ørene, og vi har også bestilt en tid ved ørelægen, men har ikke været der endnu. Jeg tænker derfor på om det kunne være at det er ørene der gør ondt og irretere, men han kan sagtens sove i barnevognen om dagen, og han kan også tumle rundt uden at der er noget at bemærke på ham, så derfor er jeg i tvivl om det kan være derfor han har de urolige/hårde nætter. Hvad tror du?
Igår lagde vi ham i seng kl. 20 og han faldt i søvn med det samme, så vi tænkte at det ville blive en rolig nat, men da vi skulle i seng kl. 22 vågnede han og ville op, men vi prøvede at lade ham ligge, også selvom han skreg. Vi gik ind til ham med jævne mellemrum og lagde ham ned, nussede ham, sang for ham og sagde godnat, men ligemeget hjalp det, og efter en time på denne måde, tog vi ham ind til os. Men der ville han heller ikke sove, så efter endnu en time tog jeg ham med i stuen, så min kæreste kunne få sovet. Vi så lidt fjernsyn og jeg prøvede at nusse ham og få ham til at falde til ro, men han var bare frisk. Til sidst lagde jeg ham i seng igen, og så faldt han så i søvn efter 5 min.
Er det den rigtige måde at gøre det på, for vi synes jo ikke det kan være rigtigt at vi bruger så lang tid af natten på at få ham til at falde i søvn. Han sover ikke til formiddag mere, og han sover 2-3 timer til middag, så jeg vil jo ikke mene at han sover for meget i løbet af dagen. Hvad synes du? Der sker selvfølgelig også meget for ham i den alder han har, og det kan vi sagtens mærke. Han har rigtig meget temperament, og han bliver rigtig sur når vi ikke gør det han gerne vil have. Han smider sig ned på gulvet og skriger.
Han er også for nyligt begyndt at smide med tingene. Både når han bliver sur, men også bare generelt. Vi siger selvfølgelig at det vil vi ikke have. Og så er han også begyndt at slå når han bliver sur på os. Vi siger selvfølgelig at det må han ikke, og siger ae-ae, samtidig med at vi viser ham hvordan, men synes ikke rigtig det virker. Har du nogle gode forslag til hvad vi gør i disse situationer? Ifølge dagplejeren, er han ikke sådan ude ved hende, så det er mest når vi er herhjemme.
Sikke en lang smøre jeg fik skrevet. Håber du kan hjælpe os, for vi trænger til nogle gode råd eller opbakning til at det er rigtigt det vi gør :o)
Kærlig hilsen
KJ