Brev:
Legetøjet bliver hurtigt kedeligt
27. marts 2009
Alder:
3 mdr.
Legetøjet bliver hurtigt kedeligt
Hej Helen
Jeg har nu endnu et spørgsmål til dig angående vores søn på nu næsten 15 uger. Jeg synes det virker som om han meget hurtigt bliver træt af de lege vi leger med ham og det legetøj han har. Det er sådan noget med, at en eller to dag, så er det at synge en bestemt sang f.eks. bare rigtigt skægt, og det er så det. Så er det lige som ikke sjovt mere (han griner i hvert fald ikke af det mere).
Det er lidt det samme med hans legetøj: Han havde f.eks. uro over puslepladsen som han var helt vild med i et par uger (spællede og grinede når han så den), men nu er det ligesom også passé. Og sådan kunne jeg blive ved med forskellige aktiviteter/legetøj, som bare ligesom bliver kedelige efter ikke så lang tid. Men det undrer mig, for jeg troede jo, at babyer elskede gentagelser?
Jeg ved ikke om det er lidt det samme, men han virker også meget nysgerrig når han sidder hos os. Hvis han skal trøstes eller er træt er det ok at have fronten indad, men hvis han bare bliver båret rundt vil han have fronten udad ellers brokker han sig højlydt. Man skal heller ikke tro, man kan slippe af sted med at stå stille, nixen bixen, barnet vil gå!
Vi tolker alt dette som om at han ofte trænger til nye stimuli, og gør alt hvad vi kan for at finde på nye ting, og finde nyt legetøj frem. Men kan en baby i hans alder virkelig være så nysgerrig?
Mette