Brev:
Sterilisere flasker, hvor længe? Og vand direkte fra hanen
26. marts 2009
Alder:
3 mdr.
Sterilisere flasker, hvor længe? Og vand direkte fra hanen
Hej Helen.
Jeg vil høre hvad du synes jeg skal gøre nu når vores dreng bliver 3 mdr?
Nu koger vi vand, sætter det på køl og senere laver vi flasker til 1 døgn ad gangen med mme (Grøn Allomin).
Flaskerne bliver, efter de er vasket op/har været i opvaskemaskinen steriliseret hver gang samt lågene. Sutter kommer i kogende vand 5-10 min.
Nogle har sagt til mig, at når han er 3 mdr behøver vi ikke sterilisere de flasker mere, men det er nok de bare + låg har været i opvaskemaskinen. Hvad er din holdning til det?
Samt hvornår kan vi udelukke at koge vandet og så lave flasker? Jeg ved godt at skal vi lave flere så er det den bedste løsning, men når vi bare laver 1 ad gangen og han får den med det samme må vi så ikke bare tage vand fra vandhanen?
Hilsen
Rikke