Brev:
Rosiner - 14 mdr.
25. marts 2009
Alder:
14 mdr.
Rosiner - 14 mdr.
Hej Helen,
I Danmark siger man at børn op til 3 år kun må få op til 50gr rosiner i ugen. Jeg bor i et land med rigtig mange nationaliteter og INGEN har hørt om begrænsningen af rosiner. Jeg har spurgt diverse læger og børnelæger og de har heller intet hørt om det og kigger på mig mærkeligt når jeg fortæller om de danske guidelines...Jeg har også spurgt en diætist som er uddannet på et børnehospital i Boston og hun har ligeledes ikke hørt om det og efter jeg har nævnt det for hende har hun undersøgt det og kan ikke finde nogle advarsler om indtagen af for mange rosiner.
Det undrer mig jo så at DK advarer mod det... Det kan da ikke kun være skadeligt for danske børn, men ikke for engelske, tyske, spanske, amerikanske osv....
Ved du hvor jeg kan læse om de undersøgelser der er lavet vedr rosiner? Eventuelt en engelsk sprogede hjemmeside eller artikel?
På forhånd tak.
Pia