Svar: Samvær
3. maj 2004
Alder:
6 mdr.
Kære Heidi Østergaard
Dejligt for jer at I er flyttet sammen.
Det er ikke nødvendigt at Josef har eget værelse, de første par år eller mere; men det er vigtigt at han har nogle lege ting hos jer, som er hans og som venter på ham, når han kommer. Det er ikke rart at skulle bo i en kuffert og tage al ting med.
Jeg mener det er vigtigt at der bliver gjort plads til barnet, så det føler sig hjemme. Altså at barnet får sin egen seng, sine egne bamser, biler, puslespil osv.
I kan evt. lave nogle kasser, hvor alt hans legetøj er i. Så er det hans og samtidig er det også nemt for jer at få tingene lidt af vejen, når han ikke er der.
Et babyvenligt hjem...det er jo et bredt spørgsmål. Det kan naturligvis være en god idé at have en høj stol og et puslebord (evt. et af dem, som sidder på væggen og kan klappes op, når det ikke bruges). Det er også godt at han har et vattæppe eller lignende, til at ligge på gulvet. Med den alder han har er det også vigtigt at I tænker i sikkerhed. Han skal have en sele i barnevogn/klapvogn, vær opmærksom på elektriske intalationer (el-kedel, kaffemaskine, løse ledninger mv), ting som er varme (komfur, brændeovn mv), vinduer og døre (ekstra hasper mv).
Du kan ringe til:
Servicebutikken
Vesterbro
Enghavevej 57
1674 København V
Tlf. 3317 2740
Du kan også tjekke deres hjemmeside:
www.servicebutikken.dk/vesterbro/
Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske