Brev:
Hellere grød end grøntsagsmos
24. marts 2009
Alder:
9 mdr.
Hellere grød end grøntsagsmos
Kære Helen.
Så er Anabell blevet 9 mdr og er en rigtig lille krudtugle, hun kryber rundt over det hele og sætter sig gerne selv op. Hun er en meget glad lille pige og nyder at det nu er hendes far hun går hjemme sammen med. Men jeg har lige et par spørgsmål.
Anabell har jo aldrig rigtig ville spise mos og gør det stadig ikke. Hun får grød til morgenmad og frugt i små bidder, yoghurt, bolle, kiks frugtmos eller ligende til mellemmåltiderne. Problemet er frokost og aftensmad. Hun får rugbrød med pålæg til frokost, men hun spiser nogle gange kun nogle få bider og så spytter hun ellers bare ud, så giver vi hende grød til at mætte hende med. Til aftensmad får hun vores mad også i små stykker, hun smager et par gange og hvis hun kan lide det kan hun godt spise det, men får igen grød til at mætte hende da hun tilsidst ikke gider mere af vores mad og hun er sjældent mæt.
Mit spørgsmål er hvad vi gør ved dette, hun skal vel ikke blive ved med at have grød efter maden? (vi taler risgrød blandet med fuldkornsgrød) Hun vil ikke have maden most og vi har helt opgivet det. Hvordan får vi hende til at forstå at hun bliver mæt af vores mad, og at hun ikke skal have grød efterfølgende?
Nogle nætter sover hun fra hun bliver puttet kl. 19.30 til kl. 6.00 næste morgen, andre nætter vågner hun mange gange og står så op kl. fem er der noget vi kan gøre? Hun får ca. 100 ml kl. 19.30 og 300 ml kl. 22.00.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Charlotte