Svar: Hvor meget mælk - 6 mdr.
1. maj 2004
Alder:
6 mdr.
Umiddelbart så bør jeres datter ikke få mindre end 3/4 liter mælk i døgnet og selv om I tæller mængden i grøden med, så lyder det ikke som om at hun helt kommer op på dette.
Jeg synes derfor at det ville være en god idé at I tilbød hende mælk af kop til måltiderne og så vand ind imellem til at slukke tørsten.
Da hun er 6½ mdr. må hun også gerne få en lille portion sødmælksyoghurt eller A38 med lidt frugtmos. Så får hun også lidt mælk den vej.
Fortsat held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske