Brev:
Ernæringsrigtig mad
9. marts 2009
Alder:
6 mdr.
Ernæringsrigtig mad
Hej Helen
Min søn er flaskebarn og får NAN1. Jeg har tidligere fået at vide af en sundhedsplejerske, at jeg ikke skal skifte til NAN2, fordi den eneste forskel er, at NAN2 er tilsat noget mel (rismel ell.lign.) Så kan jeg lige så godt give NAN1 og selv tilsætte mel, så jeg kender mængden (dvs lave vælling). Hvad siger du?
Min søn får også risgrød til morgenmad, rugbrødsmad m. torskerogn, kylling ell lign til frokost og grøntsagsmos med kød til aftensmad. Han kan lide det hele, men hans favorit er helt klart rugbrødsmadderne. Han er ikke så storspisende, så jeg tænker, om jeg, også om aftenen, skal give ham rugbrødsmad - så han får en god potion mad i maven inden natten? Eller om det er starten på en dårlig vane, at man "bare" kan få sin livret, når man ikke er helt fuldstændig vild med det, der står på bordet? Jeg vil jo gerne både give ham gode vaner og ernæringsrigtig mad.
På forhånd tak for din hjælp.
De bedste hilsner fra Kari