Brev:
Lure - 4 mdr.
4. marts 2009
Alder:
4 mdr.
Lure - 4 mdr.
Kære Helen
Nu skriver jeg allerede igen, jeg synes ikke jeg fik det hele med sidst. Sidst opstillede jeg vores dagsplan, hvor det fremgik at vores 4 mdr gamle dreng ikke var vågen mere end 1½ time ad gangen og da han ikke sover mere end 45 min ad gangen har han overstået både formiddagslur og middagslur inden kl.11. Det duer selvfølgelig ikke, men det er så svært at holde ham vågen fra kl.ca 6.45 og så 2½ time frem. Han græder, er sur og vrider sig, vil ingenting. Så kommer han endelig ud i barnevognen og jeg kan bare ikke få ham til at sove mere end de 45 min. Så er han allerede træt og sur når han kommer op og så er der lange 2½ time til han skal sove igen. Sådan tager han 3 x 45 min. i løbet af en dag. Han vil kun være på armen og ofte skal vi gå rundt.
Jeg får intet lavet. Morgenmaden står ofte på bordet, når storebror og far kommer hjem, for i de 45 minutter han sover sidder jeg bare og glor ud i luften. Det er nogen rigtig lange dage og jeg er ved at få pip. Jeg har slet ikke overskud til ham, når han er vågen, fordi jeg INGEN tid har til mig selv.
Det skal siges at vi putter ham allerede kl.19, da vi simpelthen ikke kan holde ham vågen mere.
Du siger ofte, at børnene sammenlagt sover 5-6 timer i dagtiden i denne her alder og de selv justerer om de tager f.eks. en lang lur på 3 timer. Åh, hvor ville det være rart, men det virker så urealistisk.
Jeg håber du kan hjælpe mig endnu engang, som du har gjort så mange gange før.
Med venlig hilsen
Signe