Brev:
Kropslig nærkontakt
3. marts 2009
Alder:
11 mdr.
Kropslig nærkontakt
Hej Helen
Nu er vores dejlige dreng 11 måneder gammel og vi er begyndt at lægge mærke til, at han ikke vil have kropslig kontakt.
Dette gør sig gældende på flere punkter. Bla når han skal trøstes, hvor vi tager ham op, men han skubber sig væk fra os. Vi kan f.eks heller ikke holde ham i hånden og ae ham uden at han trækker sig væk eller tager hånden til sig.
Det som trøster ham er hans dyne, som han elsker højt og putter sig gladeligt ind til den, når han søger trøst eller hygge.
Et eksempel er, at når vi hygger på gulvet med ham så kravler han hen til dynen (hvis den er der) og putter sig i den, men han kommer ikke over til os og putter.
Vi må gerne kysse ham og han er vant til at blive moslet med og også at sidde på armen. Men han putter sig ikke ind til os.
Han er en meget motorisk aktiv dreng og elsker at udforsker verden. Han er en meget glad dreng normalt.
Til historien hører, at han som spæd græd meget og kun kunne trøstes ved at blive svøbt i hans dyne. Sådan trøstede vi ham, mens vi gik med ham i armene. Efter et par måneder fandt vi ud af, at han havde nogle stramme muskler i nakken (fra fødslen af) hvilket gjorde at han havde ondt.
Dette blev afhjulpet af en kiroprakter over de efterfølgende par måneder.
Hvad kan vi gøre for, at det er os, han søger trøst hos og putter sig ind til, da vi i dag oplever, at han ikke bryder sig om at blive nusset og kærtegnet.
Til info så er dynen ikke altid i nærheden, men resultatet er det samme - han ønsker ingen kontakt.
Er det normalt og så først kommer senere eller er det noget vi skal foresøge at få ændret, da det er noget der bekymre os meget.
Håber virkelig, at du har nogel råd.
På forhånd mange tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
Charlotte