Brev:
Hun tager ikke rigtig på
3. marts 2009
Alder:
8 mdr.
Hun tager ikke rigtig på
Hej Helen
Jeg skrev til dig for et par uger siden ang. min datter som ikke rigtig vil spise fast føde.
Du kom med mange fine forslag og idéer til hvad vi kunne gøre.
Det hjalp et par dage at vi gjorde meget ud af at få hendes opmærksomhed når hun skulle spise, og hun spiste endda grød, hvilket hun jo aldrig har gjort før, tre hele portioner blev det til. Men vi er tilbage til 0 nu, nu afviser hun stort set alt, hvor hun før godt kunne spise noget bondebrød og gerne ville bare en enkelt skefuld og smage af det vi nu engang tilbød hende. Nu vender hun hovedet, og ligemeget hvad vi gør, overgiver hun sig ikke.
Kan vi holde en pause, og så bare give hvad hun nu viser hun har interesse i, acceptere hun ikke vil have andet, og så amme hende for resten? Og så glemme at prøve og prøve en uges tid?
Nå men for at vende tilbage til overskriften så skrev jeg også sidst hun ikke rigtig tager på.
Hun vejede igår 7800 g (er 70 cm), hendes kurve er et godt stykke under gennemsnittet nu, den har lagt over. Hun er 8 måneder nu, fra 5-6 måneder tog hun 130 g på, fra 6-7 måneder tog hun 210 g på og fra 7-8 måneder tog hun sølle 90 g på.
Hun har elastikker, men ser efterhånden slank ud.
Hun er glad og tilfreds, og sover okay.
Jeg ammer hende nu når hun melder sig først på natten, alt mellem 22.30 og 01.00 og igen ved 5-6 tiden alt efter hvornår hun vågner.
Skal jeg lade være med at tænke på hun ikke tager så meget på?
Hun kommer ikke omkring så det er ikke derfor vægten står næsten stille.
Vi spiser altid sammen med hende, men det er svært at der er ro omkring måltiderne hver gang, da vi har en storebror på 3 år som er en dejlig krudtugle, og lillesøster elsker at se på ham.
Ser frem til dit svar.
Med venlig hilsen
Heidi