Svar: Sko med støtte
23. februar 2009
Alder:
15 mdr.
Kære Lisa
Små hurtige spørgsmål er altid velkomne :o)
Dejligt at Mathilde går så fint og nu også forsøger sig med lidt løb :o)
Det vil være rigtig godt, hvis hun indendøre har små skindfutter på fødderne, det vil sige små bløde sutsko i skind med skridsikker sål, som f.eks. Bobux eller Fuzzies og udenfor har hun brug for en mere rigtig sko med rigtig sål, som har mere støtte og som kan holde vand mv. ude og fødderne lidt mere varme i forhold til vind og vejr.
Skoene til udendørs brug skal være fodformede, så der er plads til tæerne og fodens naturlige bredde. Indersiden skal være lige, så storetåen ikke presses indad og skoene kan evt. have en lille smule svangstøtte. Det er vigtigt med fast støtte i hælen og så skal skoene kunne snøres enten med snørebånd eller velcro, så de sidder rigtigt fast på foden. Sålen skal være vandtæt og bøjelig, så fodens muskler fortsat kan arbejde og så må skoen ikke være for tung.
Håber dette hjælper videre på vej, fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske