Svar: Vil ikke tage flaske - 3 mdr.
28. april 2004
Alder:
3 mdr.
Kære LJ
Du skriver ikke hvor gamle dine piger er nu, men hvorfor vil du stoppe med at amme? Jeg kan godt forstå at det kæver ekstra at skulle passe to og især, når den ene skal ammes og den anden have flaske,- du er spændt op hele tiden, men alt efter hvorgamel dine piger er, så vil du jo langsomt få suppleret op med noget andet og amingen vil blive trappet ned. Din datter kan lære at drikke af kop og spise med ske.
Du kan fortsat forsøge at give hende flaske. Vær opmærksom på at holde flasken, så sutten kommer lidt op i ganen, hvor sutterefleksen sidder. Hold om flasken, så langt nede, at du kan holde tommel og pejefinger på din datter kinder, når du forsøger at give flasken. Det kan også hjælpe hende til at begynde at tage fat.
Da du jo har forsøgt med andre flaskesutter, så duer denne løsning ikke. God idé ellers:o)
Du må nok et eller andet sted acceptere at din ene datter har foretrukket den ægte vare, og hvem kan fortænke hende i det. Hun kan dog sandsynligvis godt lære flasken, hvis du fortsat forsøger. Det skal dog gøres stille og roligt og uden tvang, så hun stadig nyder det at få mad.
Held og lykke med dem begge.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske