Brev:
Vil ikke tage flaske - 3 mdr.
28. april 2004
Alder:
3 mdr.
Vil ikke tage flaske - 3 mdr.
Kære Helen Lyng Hansen
Jeg er mor til tvillinger (34+5) og jeg stoppede med at amme den ene efter 2 måneder. Der var ingen problemer med overgang fra bryst til flaske. (Hun har brugt narresut fra dag 1!!)
Jeg har nu et ønske om at stoppe amningen med den anden, men dette virker som om, at det bliver et problem, da hun ikke vil tage fat om sutten. (Hun har aldrig brugt narresut.)
Vi har flere gange forsøgt at give hende flaske, men resultatet ender altid med skrig og skrål. Hun "gumler" kun på sutten og mælken vælter ud ad munden på hende. Hun synker ikke.
Det skal lige siges, at hun fra start af har fået vitaminer igennem flaskesutten og det har aldrig været noget problem, men pludselig kunne hun ikke finde ud af det længere. Nu tager det evigheder før hun sutter vitaminerne ud.
Da hun var cirka 1-1½ måned gav faderen hende også flaske om aftenen for at jeg kunne få lidt søvn, og på det tidspunkt var der ingen problemer. Hun suttede fint.
Jeg har forsøgt med mindre sut-størrelse og med rund og anatomisk-formet sut og har forsøgt når hun har været rigtig sulten. Intet hjælper.
Hvad gør jeg?
Tak for en god brevkasse! :o)
De bedste hilsner
LJ