Brev:
Spiser intet
22. februar 2009
Alder:
6 mdr.
Spiser intet
Hej Helen, - det er mig igen, den bekymede mor.
Min datter Esma er snart 7 måneder og vil bare ikke spise noget. Sidst jeg var til lægen vejede hun 7.3. nu måtter der ske noget og vi måtte finde en løsning. Min læge ringede til børnelægen på hvidovre hospital i børneafd. og børnelægen vil gerne se på Esma. Så vi fik en tid her på fredag på hvidovre hospital. så vi håber at vi løser det problem.
Jeg vil gerne ha om du kan lave en dagsplan eller madplan til Esma. Esma er begyndt og sove meget sent og dermed vågner hun op ved 8 tiden.
vores dag ser såden ud
kl 8 flaske 200ml drikker ca 160ml
kl 9 får hun grød men hun kan ikke lide grød der spiser hun ikke noget. måske lidt yougurt.
hun leger lidt og sover ved 10 tiden til 11.30
kl 12 får grøndstager med kartofler med lidt kød i
.og 1 ske fedtstof i og lidt sødmælk.
men hun spiser det ikke .derfor får hun flaske 200ml.drikker ca 150ml.
kl14 bliver hun sulten og kan spise færdiglavet mad i glas .
kl 16.30 får hun flaske 200ml men spiser hun 150ml.
kl 18.30 får hun fisk eller kød med karfotler og grøndstager. spiser måske 5 sker og lukker munden. hun er ikke rigtig vild med fisk og kød.
kl 21 får hun vælling 200ml .spiser 150ml.
hun sover til næste dage.
Hvad kan jeg tilbyde Esma morgen når hun ikke vil spise havregryn, risgrød. Vil bare ikke ha grød. Og hvad kan jeg tilbyde hende aftens mad .
hilsen den bekymede mor.
Jeg håber at du har haft en god ferie.