Svar: Akavet 'falde i søvn stilling'
28. april 2004
Alder:
5 mdr.
Det er helt normalt at børn på et tidspunkt begynder at rulle omkring i søvne og sundhedsstyrelsen anbefaler også at børn der selv kan flytte på sig, skl have lov til dette. Når de begynder på dette kan man ikke som tidligere få barnet til at bive liggende sovende på ryggen.
Jeg tror at jeres søn søger tryghed, når han mosler rundt. Jeres beskrivelse af at han sover godt ibarnevognen får mig til at tænke på om ikke det er fordi siderne her er tættere på ham og sengen er bredere? At have siderne omkring sig er med til at give tryghed. Jeg tror derfor det kan være en god idé at anskaffe en sengerand, eller at putte ham med en tættere dyne eller lignende omkring sig. Det kan også være en god idé at trække en stofble igennem en sut, så han kan lige med dette ved ansigtet.
Fortsat held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske