Brev:
Akavet 'falde i søvn stilling'
28. april 2004
Alder:
5 mdr.
Akavet 'falde i søvn stilling'
Vores søn er 5 1/2 mdr. og har i en lang periode været rigtig god til at falde i søvn med sin tøjhund og med os siddende ved siden af sengen. Men det har ændret sig på det sidste. Det tager meget lang tid for ham at falde i søvn og dette til dels fordi han mosler helt vildt rundt.
Det er som om, at han gerne vil ligge på siden men kan ikke selv komme derom. Hvis vi vender ham på siden, drejer han hovedet yderligere, så han dermer maser ansigtet ned i madrassen - så derfor lægger jo selvsagt ikke om på siden!
Men når han så ligger på ryggen og skal falde i søvn, maser han rundt og prøver at dreje sig. Det resulterer i, at han de sidste par aftner er faldet i søvn nærmest halvt på siden - med overkroppen let drejet og hovedet bøjet helt bagover/ bagud. Det ser meget akavet ud - og vi kan ikke helt forstå, at det kan være rart?! Er det ganske normalt?
Senere - når han er faldet godt i søvn vender vi ham ligeså stille om på ryggen, men ofte får han drejet sig tilbage i den akavede stilling selv.
Vi oplever slet ikke det samme i barnevognen - der sover han fint på ryggen.
Det skal lige siges, at han er helt normal og udvikler sig som han skal.
Hvad kan vi gøre?