Svar: Vægt og trivsel
27. april 2004
Alder:
9 mdr.
Hejsa
Nu er jeg jo ikke meget for at lægge mig ud med en kollega, men jeg synes faktisk at du fortsat skal give din datter fedtstof i grød osv, som du selv laver:o)
Børn vokser meget under et års alderen og hjernen har brug for 'fedstof' for at udvikles. Sundhedsstyrelsen anbefaler derfor at børn får ekstra fedstof i hjemmelavet grød/mos under et års alderen.
Din datters vægt og længde synes jeg svarer fint til hendes alder. Du skal bestemt ikke sætte hende på 'kur' efter min mening.
Fortsat held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske