Brev:
Erstatning og maveproblemer
25. april 2004
Alder:
2 mdr.
Erstatning og maveproblemer
Hej Helen
Tak for en supergod brevkasse og tak for dit svar til mig ang. for kort tungebånd. Dit råd hjalp desværre ikke på os, så vi er gået over til flaske og her kommer mit "problem".
Jeg har i snart 4 uger "hængt" i en malkemaskine (Selv Arla kan ikke følge med! ;-) ) og er ved at trappe ned, da det driver mig til vanvid.
Derfor er vi begyndt at trappe op på Allomin (Den grønne) med det resultat af lille Oliver (som er 8 uger) har fået mave problemer. I denne uge er der gået 48 timer siden han havde afføring sidst og til sidst synes jeg det var så synd at vi gav ham en smule Laktulose.
Jeg har fra næsten alle kanter hørt at det skal man søreme ikke bruge da tarmen/maven bliver doven af det og det kan ende med at tarmen så ikke selv kan finde ud af at arbejde. Hvor meget skal der til før det sker?
Det er ikke fordi han vræler over det gør ondt, men jeg kan se han er utilpas, han klynker lidt og bliver næsten helt forpustet af at presse så meget.
Jeg ved det er normalt at de kan få maveproblemer, når man skifter kosten, men skal jeg vente og se eller hjælpe ham på vej med Laktulose.
Det skal siges at da han så endelig havde afføring igår, var det ganske normalt; ikke fast eller knoldet så det burde ikke være et problem at komme af med det.
Jeg havde håbet at det bare lige skulle hjælpes på vej den ene gang, men her til morgen var den "gal" igen. Så hvad er dit råd? Især ang. laktulosen.
På forhånd mange tak for svar:-)
Mange hilsner
Severina