Brev:
Kræsen, vil stadig have mælk om natten
25. januar 2009
Alder:
10 mdr.
Kræsen, vil stadig have mælk om natten
Hej Helen
Vi har en datter på 10 måneder, som er meget kræsen.
Hun vil helst have lyst brød og frugt. Rugbrød og kartofler spiser hun kun, når hun er meget sulten. Så spiser hun 6-7 mundfulde og så gider hun ikke mere (det virker som om hun kun stiller den værste sult). Hun vender hovedet væk og signalerer kraftigt at hun ikke vil have mere. Hvis vi så lige efter tilbyder hende fx. grovtoast vil hun gerne spise en del mere.
På en måde vil vi gerne lære hende at spise, hvad der bliver serveret, men hun er en spinkel pige, så hun kan jo dårligt undvære maden.
Problemet er så også at hun stadig vil have mælk om natten (hun kan drikke optil 200-300 ml. i løbet af natten). Vi har prøvet med vand og sutten, men hun er simpelthen sulten.
Hendes dag ser sådan ud:
6.00 står op
6.45 havregrød/trekorns grød. Det spiser hun for det meste godt af.
7.30 sover hun 1-1½ time
Formiddag frugt/brød
middag brød
12.15 1 flaske mme (drikker max 100ml)
sover 1½-3 timer
eftermiddag frugt
18.00 aftensmad
19.00 grød/frugtmos
19.30-20.00 ca. 200 ml vælling
midt på natten ca. 200 ml. mme
Hvad gør vi for at få hende til at spise mere (af det sunde/grove) og få hende væk fra mælken om natten. (Det er hårdt at gå på arbejde og stadig skulle op flere gange om natten)
Det er 2 måneder siden hun startede i dagpleje og der er hun faldet godt til. Dagplejen siger også at hun ikke spiser så meget, men hun er ikke nervøs, for hun er jo glad og meget aktiv.