Brev:
1½ år gammel og græder, når hun skal afleveres i dagplejen
28. april 2004
Alder:
18 mdr.
1½ år gammel og græder, når hun skal afleveres i dagplejen
Kære netsundhedsplejerske :-)
Jeg har en velfungerende, glad pige på 1½ år, som græder hver morgen, når hun skal afleveres i dagplejen. Hun startede dér den 1/9 sidste år, græd så godt som hver morgen indtil jul, men var så glad nok i januar og næsten hele februar - indtil vi tog på skiferie en uge og rytmen blev brudt. Siden har hun klynket eller decideret skreget af gråd.
Det mærkelige er, at hun i det øjeblik vi går og lukker døren bag os holder op, begynder at snakke og grine osv. Vi har filosoferet meget over, om hun er ulykkelig dér eller om hun bliver behandlet ordentligt, men vi har ingen grund overhovedet til at tvivle på det.
Om eftermiddagen, når hun bliver hentet er hun glad og snakker om alt det, hun har lavet i løbet af dagen.
Hun er ikke fysisk tilbageholdende fra sin dagplejemor, giver hende gerne kys, og der er således heller ikke noget dér, der tyder på, at hun ikke er glad for at være der - når altså vi er gået ;-)
Er det en manifestation over, at mor el. far vil hun helst være sammen med? Hvad kan vi gøre for at ændre den dårlige vane, vi er endt i? Morgenerne er jo unægtelig lidt stressede og ikke den hyggestund, de kunne være, når hun græder fra 5 min før vi skal ud af døren og til vi skilles.
Med venlig hilsen
Birgitte