Brev:
Hvordan sove igennem?
22. januar 2009
Alder:
14 mdr.
Hvordan sove igennem?
Hej Helen.
Et evigt tilbagevendende emne er søvn, ihvertfald for os. Vores datter på 14 mdr. har aldrig været godt til at sove.
Situationen er nu, at hun ikke sover igennem, men vågner 2-3 gange på en normal nat, og er det rigtig slemt vågner hun hver time. Hvad kan vi gøre? Det ville jo være vidunderligt, om hun kunne komme til at sove igennem. Da far grundet arbejde er væk 4 nætter om ugen, er det mor som må stå for skud, når den lille vågner. Dette slider!
Den lille går i vuggestue og trives der, for hun er en glad og udadvendt pige. En normal dag er at hun står op (for tiden kvart over 6), og har en stille og hyggelig morgenmed grød / øllebrød til morgenmad. Bliver afleveret i vugger omkring kl 9. Der sover hun ca. 2 til 2,5 time. Bliver hentet ved 16-tiden og får frugt/kiks/rosiner når hun kommer hjem. Mellem kl. 1730-18 får hun aftensmad, og inden hun bliver ammet (eneste amning) og lagt i seng kl 19.30, bliver hun tilbudt lidt let som frugt/ost og mælk.
Om natten når hun vågner, er det som regel nok at give hende sutten eller lige sidde lidt med hende, og så falder hun i søvn igen. Hun sover i egen seng på eget værelse.
Har du nogle gode råd til hvad vi skal gøre? Hvornår kan vi forvente en ændring?