Brev:
Sove hos mor og far - 20 mdr.
22. januar 2009
Alder:
20 mdr.
Sove hos mor og far - 20 mdr.
Kære Helen
Ja, så har jeg brug lidt hjælp igen.
Mine piger er blevet 20 mdr nu. Fantastisk, det bliver nu nemmere og nemmere med tvillinger.
Vi har problemer med at de ikke vil sove om natten, dvs vågner x flere og ender i vores seng, da vi ikke kan være oppe hele natten. Når de rammer hovedpuden i vores seng sover de omgående. Tryghed!??
De vil gerne falde i søvn i deres egen seng, det tager dog 1 time nogengange, andre gange kun 15 min. De kommer i seng ca kl 19.30 Vi synger for dem og sidder og holder dem i hånden. Det er også okay, når det tager 15 min, men en hel time, så er vi brugte. Efter ca 1-2 timer begynder de at vågne grædende på skift. Før hen kunne vi bare lige røre lidt ved dem eller fx give sutten og så sov de videre, men nu er de vågne og vil ind i vores seng for at sove. Det er også okay, hvis det er i løbet af natten, men allerede kl 22, hvor de gerne vil have at mor eller far skal blive i sengen hos dem, hvilket betyder at vores aften forsvinder fuldstændig. Ligeledes er Tvilling A far syg, så det er kun ham der dur, hvis han er hjemme og omvendt med tvilling B.
Forresten de sover ca 2 timer til middag.
Dvs. hvordan får vi dem til at sove i egen seng hele natten uden at vågne x flere? Egentlig tror jeg det kan tælles på en hånd, hvor mange nætter de har sovet i deres egen seng. Jeg kan ikke huske at jeg har sovet 4 timer i træk efter tvillingerne er kommet til verden. Bare du kan trøste med at det bliver bedre.
Lige en ting mere: Stædighed. De er så stædige. Vil ikke have flyverdragt på, så ikke tøj på osv. Begynder det allerede i den alder?