Brev:
Aftensmad - 18 mdr.
21. januar 2009
Alder:
18 mdr.
Aftensmad - 18 mdr.
Hej Helen.
Det er efterhånden længe siden jeg har haft brug for at skrive til dig :)
Bastian er blevet 1½ år, sikke tiden dog går :) Han er stadig en dreng med masser af krudt og der er fuld fart på alle hans vågne timer. Han kan sige en masse ord og tage imod beskeder. Han er fræk og samtidig rigtig kærlig og elsker at give kram og kys <3
Han er nem at putte, både til middag og til aften og sover uafbrudt :)
Det eneste er aftensmaden. Tit spiser han kun lidt og andre dage ingenting.. Han kan sagtens spise med gaffel, ske går endnu ikke så godt.. I dagplejen spiser han ALT! Når han er hjemme spiser han også godt, både til morgen og middag og mellemmåltiderne. Han får generelt det samme som os til aftensmad. Han vil ikke spise grøntsager heller ikke ærter og majs, men får dem serveret hver aften alligevel. Han vil ikke have kogte kartofler, men har de været en tur i ovnen, spiser han dem med glæde.
Problemet er også at hvis han fx får kartofler fra ovnen og noget kød, spiser han kun kartoflerne og ikke kødet.. Det er sjældent at vi kan få ham til at spise begge dele uden at det skal være kamp.. Han spiser heller ikke sammenkogte retter, fx kødsovs, eller andet kød med sovs.. Hvad skal vi gøre?
Men fx igår aftes spiste han en kæmpe portion lasagne og det er jo blandet, altså pasta og kødsovs.. Jeg er meget imod at lave dobbeltretter... Desuden kan vi tydeligt mærke en forskel når han har spist godt til aften, så sover han også længere om morgenen helt til 6.30, hvor han ellers vågner omkring kl. 5-5.30...
Håber du kan hjælpe os :)
Med venlig hilsen
Camilla