Brev:
Stædighed hos pige 1½ år
24. april 2004
Alder:
18 mdr.
Stædighed hos pige 1½ år
Min datter på 1½ år er næsten altid glad og medgørlig. Men en gang imellem bliver hun meget stædig. Det er også fint. Men jeg er i tvivl om, hvordan det er bedst jeg reagerer.
Nogle gange når hun skal hentes i vuggestue, og er igang med at lege, så venter jeg ca. 5-10 min hvor jeg enten leger med, eller taler med pædagogerne. Når vi så skal hjem. Kaster hun sig ned på jorden og hyler - stopper kort for at se min reaktion - og hyler igen så tårerne sprøjter.
Problemet er det samme hvis vi skal ud at køre. Hun vil ikke ind i bilen, for det er sjovere at løbe rundt, så kaster hun sig også på jorden. Samme situation er hvis jeg prøver at holde hende i hånden, og det ikke passer hende, så lægger hun sig også på jorden.
Jeg plejer normalt at distrahere hende og lave sjov eller tale om noget andet. Men det virker langt fra altid.
Hilsen Gitte