Brev:
Bange for at mor går
14. januar 2009
Alder:
15 mdr.
Bange for at mor går
Hej Helen
Så er vi godt i gang med putteritualerne og det er også gået rigtig godt lige indtil influenzaen bankede på døren, hvor de så har fået lov til at til at sove inde hos os.
Problemet er så det nu at Emil er ekstrem nervøs for at jeg går uden ham eller at jeg forlader ham. Et eksempel vi var oppe ved lægen og jeg skulle sætte ham ned i klapvognen hvor han blev så nervøs beskrev sygeplejersken, indtil han fandt ud af at jeg tog ham med. Jeg bekymrer mig ikke så meget om dette, jeg ved bare ikke helt hvordan jeg skal handle på det. Lige nu forsøger jeg at fortælle ham, at jeg ikke går og give ham knus.
Et andet eksempel er at jeg skulle lægge ham ud i barnevognen og sove han græd og græd sådan rigtig ulykkeligt, det har han aldrig gjort før, han har skældt ud men aldrig været ulykkelig så tog jeg ham op og lagde mig sammen med ham og så sov han med det samme.
Er dette vejen frem? Skal jeg fylde hans mor tank op, som du har forslået i andre breve eller skal jeg være noget mere hård.
Det er mest i putte situationen jeg er i tvivl, da vi kæmper med at han skal falde i søvn i sin egen seng uden sutteflasken i munden og alt for meget digge digge.
Med venlig hilsen
Sv