Brev:
Vil ikke ligge på puslebordet
13. januar 2009
Alder:
16 mdr.
Vil ikke ligge på puslebordet
Hej Helen
Dette er første gang, at jeg spørger om noget, men ellers er jeg tit inde og læse om andres erfaringer og dine gode råd. Jeg synes rigtig godt om denne side.
Vores lille dreng, Toke, er nu 16 mdr og går i vuggestue og elsker det. Han er meget nysgerrig og aktiv. Han er begyndt at gå og snakke "sort". Han er en glad og mild dreng men han kan sagtens sige fra og have temperament.
Nu har vi i et langt stykke tid haft det problem, når vi ligger ham på puslebordet derhjemme for at skifte ham, så bliver han vred og brokker sig og græder. Vi kan ikke rigtig finde ud af om det er fordi, han ikke vil skiftes eller fordi han ikke vil ligge på puslebordet.
Da han var helt lille, græd han også og brokkede sig, da han blev skiftet og vores sundhedsplejeske foreslog så, at vi anskaffede en lille hårtørrer til at tørre hans numse og ellers varme ham lidt. Så har der været en periode uden brok og nu synes han det er for galt igen, øv.
Det underlige er, at der er ingen problemer nede hos farmor og farfar og jeg synes heller ikke der er så meget ballade, når vi er til babysvømning.. til babysvømning er der en tegning lige over ham, som han kan kigge på og de plejer at få en kiks at gumle på. Jeg har prøvet kiksen derhjemme og diverse legetøj, men det ryger som regel ud over siden på puslebordet med irritation. Der hænger også nogle billeder derhjemme bag ham, som jeg nogle gange har held til at snakke med ham om. Men ellers er han generelt mægtig utilfreds med at blive skiftet derhjemme.
Puslepuden er af plastic, så vi har altid et håndklæde liggende over den.
Han har en smule vanskeligheder med at falde i søvn på sit eget værelse i sin egen seng, men vi prøver at beroligere ham, ved at sidde hos ham, holde ham i hånden eller en hånd på maven, synge en sang, tale til ham i en monoton tone, læse historie (gør ham dog for aktiv) osv.. Men når han falder i søvn, sover ham som regel fra ca. kl. 20 til næste morgen ca. 6.30 el. 7.00.
Han spiser også godt og er ikke kræsen
Håber du kan hjælpe os
Med venlig hilsen
Ann Sofie