Svar: Amning til natten, et problem?
13. januar 2009
Alder:
6 mdr.
Kære Maibrit
Jeg har den holdning at man aldrig skal ændre på søvnvaner der fungerer - ej heller selvom det handler om at barnet bliver ammet i søvn. Det er jo rart for jer begge og der er intet der tyder på at det er et problem på nuværende tidspunkt.
Hvis din dreng begynder at vågner gentagende gange natten igennem og kun kan sove hvis du giver ham bryst igen og igen, så er det et problem og så er han afhængig af brystet for at kunne sove og det er noget man bør lave om på, så I alle kan sove mere sammenhængende. Men lige nu har han ikke denne afhængighed og det er helt fint at du ammer ham.
Fortsat held og lykke med det :o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske