Brev:
Er ikke rigtig sulten
13. januar 2009
Alder:
6 mdr.
Er ikke rigtig sulten
Hej Helen
Jeg har et lille problem med Matthes på 6 mdr - han spiser ikke meget. vi er begyndt på 3 skemåltider om dagen.
Hans madplan se ca sådan ud:
05-06: amning
08.30 havregrød med lidt frugtmos
10: flaske inden lur ca 125 ml
12-13: grød med grøntsagsmos
14: flaske inden lur
16: lidt frugt
17-18: flaske inden en sen lur 100 ml
19: aftensmad: kartoffelmos med lidt kogt og grønt
20 godtnat med en ammetår.
23-24: natvælling 150 ml
Vores problem er at han efter vi har indført det 3 måltid skemad så er han bare ikke rigtig sulten ved nogen af sine måltider. Han spiser ikke meget mere end en 5-10 skefulde af sin skemad under 1 halv dl. og som du ser spiser han heller ikke så meget flaske.
Hvad mener du
Jeg tænker om han måske får for meget hele tiden.... skal jeg evt fjerne en flaske... eller det ok han ikke spise mere...
Han vejer ca 8,5 kg og er ca 70 lang
Med venlig hilsen
Lea