Brev:
Vågner mange gange om natten for at spise
13. januar 2009
Alder:
4 mdr.
Vågner mange gange om natten for at spise
Hej Helen
Min søn på 4 måneder vågner mange gange om natten for at spise. Som regel går der kun 2-3 timer mellem hver gang han vågner. Nogle nætter vågner han efter 2 timer hele natten igennem. Nogle nætter er han vågnet igen efter 1 time. Jeg har ikke ammet ham siden han var 3 måneder gammel, så nu får han kun flaske.
Han sover godt om dagen ude i sin barnevogn. Ca. 2-3 timer to gange om dagen, og han er nem at ligge til at sove om aftenen. Han kommer i seng mellem 20.30 og 21.00 og vågner kl. 7.00.
Vi er her den sidste uge begyndt at give ham kartoffel-gulerodsmos om aftenen, og det har hjulpet lidt, men han sover stadig højest 4 timer i træk, og det sker kun en gang i løbet af natten. Han kan stadig nogle gange vågne efter kun 2 timer.
Han er en stor dreng af sin alder. Han vejer 8,3 kg og er 70 cm. Burde en dreng på den alder og størrelse ikke kunne sove lidt længere tid af gangen om natten?
Er der noget vi kan gøre for at få ham til at sove længere tid af gangen om natten?
Håber du kan hjælpe os, da vi snart trænger til noget nattesøvn :-)
Mange hilsner fra den trætte mor.