Brev:
Nægter at spise af ske
23. april 2004
Alder:
6 mdr.
Nægter at spise af ske
Hej Helen
Jeg har atter brug for et råd.
Vores datter er nu 6 måneder. Hun er stadig ikke noget kæmpe barn, men trives og tager stille og roligt på. Hun ruller rundt, og drejer og kryber på gulvet, ligeledes er hun begyndt at lave kravleøvelser ved at trække benene op under sig. Alt i alt er hun glad og tilfreds. Hun sover godt både nat og dag og lægger sig nu uden de store skrigture. Om natten er hun oftest vågen for at spise 1-2 gange Ja, det går faktisk ret godt:0)
Vi har dog et problem med at få hende til at tage imod mad på ske.
Vi startede allerede da hun var 4 måneder, for at se om hun derved ville tage lidt mere på. Hun var interesseret, men et helt måltid kom det aldrig op på. Nu er det som om nyhedsværdien er væk og hendes mund er lukket.
Vi har prøvet så mange ting, og jeg er løbet tør for ideer.
Hun sidder nu i sin høje stol, efter at have siddet på skøddet på os. Det er meget roligere og lettere at have hende i stolen, og hendes tålmodighed er større.
Vi har prøvet grød af alverdens hjemmelavede og købte slags, grønsagsmos af diverse grøntsager og frugtmos. Intet virker som om det er hendes livret. Omvendt virker hun ikke kræsen, mere som om dette ikke er måden hun vil spise på. Hun rækker ud efter det vi putter i munden og drikker flot af en kop. Dog ikke hvis det er vælling jeg har puttet i koppen, hvorimod vand og mme glider fint ned.
Jeg gav hende forleden et jordbær som hun suttede i sig og så ud til at nyde det. Jeg moste derefter et og puttede på hendes grød, og så var det helt uden interesse.
Jeg har forsøgt at amme hende og så vente en time før jeg serverede maden, samt at tilbyde det før amning, begge dele uden succes.
Hun spiser ikke hvad enten det er far eller mor der serverer det.
Vi har ligeledes førsøgt med flere tidspunkter på dagen uden held. Nogle gange har vi kunnet lege/snyde nogle skefulde i hende, men det er som om at hun har lugtet lunten, og griner nu blot med lukket mund.
Jeg ammer udelukkende, og hun har aldrig villet tage sutteflaske.
Ja, hun er en pige der ved hvad hun vil:0)
Jeg håber, virkelig du har nogle flere ideer vi kan forsøge os med da jeg jo ikke kan amme resten af livet?!
På forhånd tak og ros til en fantastisk hjemmeside.
Med venlig hilsen
Lone