Brev:
Skippe flaske, mælk nok?
22. april 2004
Alder:
11 mdr.
Skippe flaske, mælk nok?
Kære Helen
Jeg har et spørgsmål til dig angående min datter på snart 11 måneder.
Hun har altid elsket skemad (har fået det siden hun var godt 4 mdr gammel) og ligeså har grøntsagsmos osv. også altid hittet herhjemme.
Fra hun var 8 mdr gammel opgav jeg at amme hende, hun sagde selv fra og derfor gav jeg hende flaske med MME i...Det gør jeg stadig nu. MEN...mon ikke det snart er på tide at droppe flaskerne? Hun får ca. 150 ml om morgenen og så ca. 100-150 ml om eftermiddagen, så hendes kostplan ser således ud:
Morgen:
150 ml MME + En el anden form for grød - hun spiser rigtig godt, velsagtens en 3 dl.
Formiddag:
Rugbrød (er hun ikke vild med!!) - max ½ skive (oftest dog 1/4) med pålæg som avokadomos, bananmos, marmelade, sildepostej, leverpostej el andet...
Frokost:
1 dl yoghurt med frugtmos + havregryn drysset på
Eftermiddag:
100-150 ml. MME i flaske
Aften:
Varierende kost, spiser stort set det samme som os - grøntsager, pasta, ris , lidt sovs + kød, fjerkræ el fisk
Til alle måltider bliver hun tilbudt væske i kop (vand, mælk, fortyndet juice el saft. Dog er det begrænset hvad hun drikker på denne måde!!)
Det er det...og jeg er bare sådan i tvivl om, hvordan jeg skal få ½ liter mælkeprodukt i hende om dagen, hvis jeg skipper de to flasker - som jo udgør ca. 250-350 ml MME nu...
Nogen idéer? Jeg har tilbudt hende væske i kop fra hun var ca. 5 mdr gammel, men først for nylig er hun begyndt at drikke meget små slurke og ikke bare spytte det ud i et springvand...Derfor tvivler jeg på at jeg vil kunne få samme antal ml væske (mælk) i hende via kop, som jeg kan på flaske...Hvad gør jeg?
Med venlig hilsen
Maria