Brev:
Mad igen igen - 6 mdr.
5. januar 2009
Alder:
6 mdr.
Mad igen igen  - 6 mdr.
Kære Helen.
Det her mad noget glider altså ikke helt så fint med Anabell ....
Hun er nu knap 6½ mdr og trives på alle måder fint. Hun ruller rundt over det hele, kan sidde lidt selv, griner meget og er meget tilpas. Hun er 70 cm og vejer næsten 9 kg.
Det der stadig driller os er maden. Jeg er stoppet helt med at amme hende. Hun er dog ikke meget for flasken. Vi kan få ca 100 ml i hende om aftnen og 200 ml inden vi går i seng, resten af dagen vil hun ikke have den, ej heller hvis hun er sulten.
Hvad gør vi for at få det mælk i hende hun skal have? De sidste par dage har hun fået grød fire gange om dagen og den sidste gang inden hun bliver puttet (hun vil ikke have flaske) der har jeg så blandet nestle risgrøden op med modermælkserstatning og kun lidt vand, for at hun fik noget mere. På den måde har vi fået 100 ml mere i hende. Hun vil ikke drikke det af kop, jeg tror virkelig ikke at hun bryder sig om smagen og vi har prøvet flere forskellige mærker.
Den anden ting er hendes grød. Hun får havregrød til morgenmad og så får hun risgrød til middag og aften, nogle gange sen aften. Jeg prøver at blende lidt forskelligt frugt og grønt hun kan få på. Men vi får maks en skefuld i hende blandet med risgrøden, hun spytter det bare ud ellers. Hun sidder tit med agurk, peberfrugt, æble stykker osv. og elsker at sidde og gumme i det, men hvis hun får et stykke i munden spytter hun det ud. Jeg tror ikke hun forstår at hun kan sluge stykker af mad, hvordan får vi hende overbevist?
Håber du har haft en god jul og et godt nytår.
Mange hilsner Charlotte