Brev:
Må vores barn sove med sutteklud?
5. januar 2009
Alder:
4 mdr.
Må vores barn sove med sutteklud?
Hej Helen,
Vores søn på knap 4½ måned har en suttekluds-kanin som han elsker at sove med. Han putter sig ind til den og vil allerhelst ligge med ansigtet helt inde i kluden eller have den overhovedet.
Jeg har egentligt ikke selv tænkt at det kunne være farligt for ham, men min mor er noget bekymret for at han enten overopheder eller bliver kvalt i kluden.
Vi tjekker ham selvfølgelig ofte og han er aldrig uden opsyn i længere tid af gangen. Når han vågner føles han ikke varm eller svedig.
Hvis han ligger kluden over hovedet tager vi den væk når han sover tungt, så ligger den ved siden af ham så han kan putte sig ind i den... Har min mor hold i sine bekymringer eller kan vi forsætte som vi gør nu?
Med venlig hilsen
Mor