Brev:
Hvor grovt må det være?
5. januar 2009
Alder:
9 mdr.
Hvor grovt må det være?
Hejsa.
Jeg er ny her på siden men jeg har kigget lidt på siden før.
Nu er det så min tur til at have et spørgsmål.
Jeg har en datter på 9½ mdr. Hun har altid spist godt. Det er lang tid siden hun begyndte at få rugbrød og hun elsker det. Det er lige meget hvad vi putter på så spiser hun det. Hun er lige begyndt at kravle og hun har nu sat sin appetit lidt i vejret. Før spiste hun 1 hel skive bondebrød, men nu kan hun godt spise 1½-2 skiver. Jeg har prøvet at supplere det ene stk med lidt frugtmos og grøntsagsstk, men hun vil hellere have rugbrød. Kan jeg begynde at give hende noget lidt mere grovt rugbrød.
Sådan ser hendes madplan ud:
Ca.Kl 7.00:
2-3 dl Grød af enten majsmel eller fuldkornsrismel blandet med frugtmos.
Ca. kl 9.00:
Frugt i små stk og en halv bolle med smøreost eller bare smør.
Ca. kl 12.00:
1-2 stk rugbrød.
Ca. kl 15.00:
Frugt og bolle.
Ca. kl 18.00:
Aftensmad - hvad vi nu spiser.
Hun bliver puttet ca kl 19.00 og sover til næste dag kl 7.00